2014. 11. 04.

Vizuális diszkrimináció

Szín, forma, méret és irányok megfigyelését, kategorizálását fontos gyakoroltatni a gyerekekkel. Ki kell, hogy alakuljon ez a képesség náluk.
Fontos, hogy fel tudja dolgozni, értelmezni a vizuális információkat.

Vizuális diszkrimináció: 
A látottak alapján különbséget tud tenni, csoportokba tudja rendezni a képeket.
Képes érzékelni a különbségeket tárgyaknál vagy szimbólumoknál.
Lényeges információkat ki tud emelni  képekről, később szövegből.

Amennyiben jól fejlett ez a képesség, akkor nagyobb valószínűséggel lesz sikeres a helyesírás, matematika, olvasás területén.
Ezen az oldalon http://www.totschooling.net/p/visual-discrimination.html találtok: 
kezdő, középhaladó és haladó szintű képeket, amivel tudjátok ezt gyakoroltatni.
Amikor a könnyebbek már jól mennek, tovább lehet lépni a következő szintekre. 

-A fagyi egy vagy több gombócos? -Van rajta cukor szórás vagy nincs?
-Tölcsérek amiben rózsaszínű(eper) fagyi van egy csoport, külön csoportba tenni a csokis, külön csoportba gyűjteni a krém színű(vanília) fagyikat. Lesznek amelyek több körbe is tartoznak, így a  halmazokat is lehet gyakoroltatni.
Jó ha vannak műanyag karikák otthon, több játéknál, csoportosításoknál hasznos lehet, de papírlapra rajzolt körökkel is helyettesíthetjük.
Ízelítőnek egy-két kép:



 Olvasnivaló:)

Fejlesztési területekhez feladatok - Webnode

A magyar betűk tanításához (mivel néha csak egészen kicsi részletben térnek el egymástól) rendkívül fontos ennek a képességnek az alapos fejlesztése, ha lehet, még a betűtanítás előtt.
Feladatlapok itt:

http://spec-edu.qwqw.eu/?modul=oldal&tartalom=1016791


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése