2015. 06. 10.

Fektessünk be a jövőbe…miközben megváltoztatjuk a szépség arcát!


  A „Változtassuk meg a szépség arcát” egy olyan szervezet, amely a reklámvilág felé irányul. A reklámoknak van a legerősebb hatása a világra. Ők szabják meg, ki vagy mi értékes. Termékek, szolgáltatások értékesítése céljából mindenféle embertípust megtestesítenek, viszont figyelmen kívül hagyják a fogyatékkal élők csoportját.
Ők észrevétlenek a médiában. A világ kb. 125 millió cége közül csupán 1%, aki ettől eltér. A fogyatékkal élőknek csupán 17%-a dolgozik, szemben az egészségesek 68%-ával. De hogy lehetne alkalmazni megváltozott munkaképességűeket, ha észre sem lehet őket venni?

Fontos, hogy mindenki képviselve érezze magát! Hisszük, hogy ez a kezdeményezés meg tudja változtatni az előítéleteket. A határ a csillagos ég, addig nem lankadhatunk, amíg azt nem érezzük, hogy a média azt a világot mutatja be, amiben valóban élünk.



Az elmúlt 3 év alatt a következő üzenetet juttatták el számos napilapnak illetve helyi újságnak: Hol szerepelenek a fogyatékkal élők a reklámjaikban?

 Nyomást gyakoroltak divattervezőkre és több, mint 100 cég vállalta, hogy reklámkampányukba fogyatékkal élőt is fog szerepeltetni. (Ikea, McDonalds, Old Navy…)

Ezt a számot szeretnék idén megduplázni, és arra bátorítják  a programban részt vevő cégeket, hogy termékeiken tüntessék fel a CTFOB logót, ami arra utal, fontos nekik a fogyatékkal élők integrálása.


Katie egyik kisfiával ült a gyermekorvosnál, amikor figyelmes lett egy brosúrára. 
A lázcsillapító reklámanyagát úgy készítették el, hogy azon gondosan válogatott, szebbnél-szebb fotók voltak, minden etnikumú babát, anyukát ábrázolt. Viszont egy olyan fotó sem volt benne, amely hasonlított volna az ő gyermekéhez.

Ezután átnézte az „Amerikai Baba” című újságot, hátha talál egy olyan képet, ahol valaki eltér az átlagtól. Nem talált. Szíve összeszorult, és rájött, milyen hosszú út áll még a „Változtassuk meg a szépség arcát” című kampány előtt.

A tények azt mutatják, bár nap mint nap dolgoznak a kampány hatékonyságán, ez nem elég. A legnagyobb kisebbség, a fogyatékkal élők csoportja még mindig nem látható. Nem helyes, hogy a lázcsillapító cég nem értékeli eléggé ezeket a gyerekeket, legalábbis nem annyira, hogy beletegyék őket reklámanyagukba.

Kb. 225 milliárd dollárt költenek a fogyatékkal élők évente, éppen ezért nem mindegy, hogyan válasszák ki a cégek modelljeiket.

Katie célja az, hogy minden reklámügynökségnek eljuttassanak olyan anyagokat, amelyekkel bemutatják, hogy a társadalom 20%-át kitevő csoportot érdemes bevonni reklámkampányaikba.

Katie elkötelezte magát amellett, hogy meggyőzze a döntéshozókat, milyen fontos hatással lehetnek a fogyatékkal élő emberek életére. Elkötelezte magát arra is, hogy középiskolák, főiskolák számára olyan programot dolgozzanak ki, amely a médiában közölt képek gyermekek jövőjére gyakorolt hatásával foglalkozik.

A „Változtassuk meg a szépség arcát” című kampány anyagi forrás nélkül is jelentős eredményeket tudott elérni. Képzeljük el, milyen lendületet vehet a program, ha 2500 ember 20 dollárt adományoz a fönti célokra.




Ha láthatóak vagyunk, az elfogadást, befogadást, foglalkoztatást és függetlenséget is eredményez. A legnagyobb ajándék, amit adhatunk gyerekeinknek az a szilárd alapzat és egy olyan hely, ahol ezt az alapot használva jól érezhetik magukat.

Kampány dal:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése