A „Változtassuk meg a szépség arcát” egy olyan szervezet, amely a reklámvilág felé irányul. A reklámoknak van a legerősebb hatása a világra. Ők szabják meg, ki vagy mi értékes. Termékek, szolgáltatások értékesítése céljából mindenféle embertípust megtestesítenek, viszont figyelmen kívül hagyják a fogyatékkal élők csoportját.
Ők észrevétlenek a médiában. A világ kb. 125
millió cége közül csupán 1%, aki ettől eltér. A fogyatékkal élőknek csupán
17%-a dolgozik, szemben az egészségesek 68%-ával. De hogy lehetne alkalmazni megváltozott
munkaképességűeket, ha észre sem lehet őket venni?
Fontos, hogy mindenki képviselve érezze magát!
Hisszük, hogy ez a kezdeményezés meg tudja változtatni az előítéleteket. A határ
a csillagos ég, addig nem lankadhatunk, amíg azt nem érezzük, hogy a média azt
a világot mutatja be, amiben valóban élünk.
Az elmúlt 3 év alatt a következő üzenetet juttatták
el számos napilapnak illetve helyi újságnak: Hol szerepelenek a fogyatékkal élők a reklámjaikban?
Nyomást gyakoroltak divattervezőkre és több, mint 100 cég vállalta, hogy
reklámkampányukba fogyatékkal élőt is fog szerepeltetni. (Ikea, McDonalds, Old
Navy…)
Ezt a számot szeretnék idén megduplázni, és arra
bátorítják a programban részt vevő
cégeket, hogy termékeiken tüntessék fel a CTFOB logót, ami arra utal, fontos
nekik a fogyatékkal élők integrálása.
Katie egyik kisfiával ült a gyermekorvosnál,
amikor figyelmes lett egy brosúrára.
A lázcsillapító reklámanyagát úgy készítették el, hogy azon gondosan válogatott, szebbnél-szebb fotók voltak, minden etnikumú babát, anyukát ábrázolt. Viszont egy olyan fotó sem volt benne, amely hasonlított volna az ő gyermekéhez.
A lázcsillapító reklámanyagát úgy készítették el, hogy azon gondosan válogatott, szebbnél-szebb fotók voltak, minden etnikumú babát, anyukát ábrázolt. Viszont egy olyan fotó sem volt benne, amely hasonlított volna az ő gyermekéhez.
Ezután átnézte az „Amerikai Baba” című újságot,
hátha talál egy olyan képet, ahol valaki eltér az átlagtól. Nem talált. Szíve összeszorult,
és rájött, milyen hosszú út áll még a „Változtassuk meg a szépség arcát” című
kampány előtt.
A tények azt mutatják, bár nap mint nap dolgoznak
a kampány hatékonyságán, ez nem elég. A legnagyobb kisebbség, a fogyatékkal
élők csoportja még mindig nem látható. Nem helyes, hogy a lázcsillapító cég nem
értékeli eléggé ezeket a gyerekeket, legalábbis nem annyira, hogy beletegyék
őket reklámanyagukba.
Kb. 225 milliárd dollárt költenek a fogyatékkal
élők évente, éppen ezért nem mindegy, hogyan válasszák ki a cégek modelljeiket.
Katie célja az, hogy minden reklámügynökségnek
eljuttassanak olyan anyagokat, amelyekkel bemutatják, hogy a társadalom 20%-át
kitevő csoportot érdemes bevonni reklámkampányaikba.
Katie elkötelezte magát amellett, hogy meggyőzze a
döntéshozókat, milyen fontos hatással lehetnek a fogyatékkal élő emberek
életére. Elkötelezte magát arra is, hogy középiskolák, főiskolák számára olyan
programot dolgozzanak ki, amely a médiában közölt képek gyermekek jövőjére
gyakorolt hatásával foglalkozik.
A „Változtassuk meg a szépség arcát” című kampány
anyagi forrás nélkül is jelentős eredményeket tudott elérni. Képzeljük el,
milyen lendületet vehet a program, ha 2500 ember 20 dollárt adományoz a fönti
célokra.
Ha láthatóak vagyunk, az elfogadást, befogadást,
foglalkoztatást és függetlenséget is eredményez. A legnagyobb ajándék, amit
adhatunk gyerekeinknek az a szilárd alapzat és egy olyan hely, ahol ezt az
alapot használva jól érezhetik magukat.
Kampány dal:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése