"Ha a gyerekek méltóságban élnek, megtanulják az igazságot. Ha a gyerekek biztonságban érzik magukat megtanulnak hinni. Ha a gyerekek hitelesen élnek, megtanulják mit jelent szeretni. Ha a gyerekek elfogadva és barátságban élnek, megtanulják megkeresni a szeretetet a világban. A te gyerekeid hogyan élnek?" (Dorothy Law Nolte)
Sponsorship
- Főoldal
- Bemutatkozás
- Oktatás
- Inkluzió
- Nyomtatható anyagok
- Speciális juttatások
- Ellátások
- Down
- Fejlesztések
- Érdekes cikkek
- Zenék
- Videók
- Könyvajánlók
- Bölcs gondolatok
- Mozgásfejlesztés
- Ovis dalok
- Feladatlapok
- Játék ajánlók
- Iskola
- Partnereim
- Kedvenc játékaink
- Beszédfejlesztés
- Támogatási lehetőség
- Sponsorship
2013. 09. 16.
Fogyatékos emberek világnapja
Az ENSZ december 3-át a Fogyatékos Emberek Világnapjává nyilvánította 1992-ben, hogy felhívja a figyelmet a baleset, betegség, katasztrófa következtében fogyatékossá váltak problémáira.
A világnap elődje az 1981-1992 között minden év szeptember 18-án tartott Rokkantak Napja volt.http://hu.wikipedia.org/wiki/Fogyat%C3%A9kos_Emberek_Vil%C3%A1gnapja
- A közoktatási törvény több mint öt éve írja elő kötelező feladatként azt, hogy sérült emberek együtt tanulhassanak az egészséges társaikkal. Nagyon jó törvényünk van, Európa konform és nagyon rossz a végrehajtás gyakorlata. Rendkívül megnehezíti a helyzetet maga az épített környezet, tehát az épületek rendszere és ezen kívül még a fogyatékos emberek együtt-tanulásához még jó néhány egyéb dologra is szükség lenne, ami szinte teljesen megoldatlan. Ilyen például a személyi segítés. Egy egészséges, vagy nem fogyatékos kisgyerek általában egész kicsi kortól kezdve önállóan tud öltözködni, az étkezését az iskolában megoldja, a WC-használatot se jelent a számára problémát. Fogyatékos kisgyereknek nagyon gyakran ehhez is segítségre van szüksége, bár a törvény előírja, hogy ezt a fenntartónak biztosítani kell, elenyésző azoknak az iskoláknak a száma, ahol ezt valójában biztosítani is tudják.
Az iskolák nagyon gyakran magántanulói státusra beszélik rá a szülőt, ami azt jelenti, hogy heti néhány órában foglalkoznak csak a gyerekkel, ami jelentős elmaradásokat okoz a tanulásban is, de az egész közösségi életet megakadályozza, hiszen ha egy gyerek otthon van a szülővel és időnként egy tanár meglátogatja, akkor ez szocializációs problémát jelent, elszakad a való élettől és nyilván a képzésében is jelentős hátrány következik be.
-... a területeinken működő egyesületeink figyelik a helyzetet és azt látják, hogy az iskoláknak kevesebb, mint tíz százaléka alkalmas arra, hogy az integrált képzés feltételeit megvalósítsa. (részlet a cikkből)
/Ezt a cikket ajánlom, de nem minden esetben értek egyet a honlap tartalmával./
http://www.vitalitas.hu/?ctype=5&did=11567&cid=1324
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése