2016. 03. 18.

Liszt-, és tejmentes fehér kenyér recept+cukormentes is:)

Amennyiben nem tudsz lemondani a fehér kenyérről, de szeretnél egészségesen étkezni:)!
Itt találsz egy ötletet:
Az eredeti recepten annyit változtattam, hogy cukor helyett Eritritet, tápióka keményítő helyett kukorica keményítőt
használtam, de az arányok maradtak.
Könnyítésképpen nem méregettem a 10 grammokat, hanem egy evőkanál mennyiséget tettem ezekből. "csapott"- sima v. púpos mennyiségben. Sóból
egy teáskanálnyi.  Lisztet keményítőt, mérlegen mértem:)
Olívaolajat és egy zacskó élesztőt használtam, (csak 11g ment a liszthez!)

A tésztája kicsit ruganyos de finom. Nagycsaládnak kétszeres adagot javasolok és két hosszúkás sütőt, (lehet őzgerinc formában is.)
Az utolsó 10 percnél kivettem, megfordítottam és így sütöttem tovább.

Tojás nélkül nem próbáltam, de szerintem úgy is működhet v. laktózmentes tejföllel helyettesíteni!


Jó sütést!
  • 170 ml langyos  rizstej
  • 1 tasak élesztő (instant)11 g
  • 1 evőkanál Eritrit
  • 126 g rizsliszt
  • 94 g kukorica keményítő
  • 1 púpos evőkanál utifű maghéj
  • 1 teáskanál só
  • 1 csapott evőkanál Eritrit
  • 2 db tojás
  • 1 teáskanál oliva olaj
Az elkészítés menetét az eredeti receptnél találod! ITT



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése